Hospitality-uitzendkantoor Mise en Place pakt uit met creatieve jongerencampagne

Mise en Place, het gekende hospitality-uitzendkantoor dat zorgt voor de match tussen studenten enerzijds en evenementorganisatoren, cateraars en hotels anderzijds, investeert in een grootschalige rekruteringscampagne richting jongeren. In deze campagne, die 20 oktober van start gaat, staat de missie van Mise en Place – ‘work with friends’ – centraal. 

Als specialist in het uitzenden van hospitality- en horecapersoneel helpt Mise en Place duizenden studenten aan een leuke studenten- of flexijob, en dit in alle grote Belgische studentensteden. Hierbij staan gastvrijheid, werken met je vrienden (‘work with friends’) en persoonlijke ontwikkeling centraal. 

Net zoals andere sectoren wordt ook de hospitalitysector geconfronteerd met een grote krapte op de arbeidsmarkt. “We merken dat de vraag naar opgeleide medewerkers nog steeds enorm groot is en dat onze lokale wervingscampagnes ontoereikend zijn”, aldus Senne Drieghe, Algemeen directeur Mise en Place België. “Tijdens de coronacrisis maakte de event- en hospitality sector een zeer moeilijke en woelige periode door. Een aantal werknemers uit onze sector is daarom een andere professionele weg ingeslagen. Het vakkundig en professioneel opleiden van jonge talenten, is dan ook een oplossing voor de personeelsvraagstukken binnen de sector.” 

Ook studenten hebben tegenwoordig echter de keuze uit vele studentenjobs in verschillende uiteenlopende sectoren. “Het klopt dat ook studenten kunnen kiezen tussen vele vacatures. Via een creatieve campagne op de courante social media kanalen en online streamingplatformen willen we jongeren daarom warm maken voor een toffe studentenjob die je samen met je vrienden kan doen op de leukste locaties via Mise en Place.”, aldus Kristien Moelans (marketing director) en Freya van Raemdonck (marketeer) van Mise en Place België. Het is voor Mise en Place de eerste keer dat er gekozen wordt voor een grote above the line campagne, onder andere op het streamingplatform GoPlay (met de zenders Play4 en Play5) rond Tv-programma’s die populair zijn bij jongeren. 

“Jongeren zijn de dag van vandaag niet meer hetzelfde te bereiken als pakweg 5 jaar geleden. Traditionele kanalen hebben plaats gemaakt voor nieuwe platformen zoals online streamingdiensten en natuurlijk ook Instagram en TikTok. Het spreekt voor zich dat een merk zoals Mise en Place hier graag op inspeelt en jongeren wil overtuigen in hun eigen taal en leefwereld.”, besluiten Kristien Moelans en Freya Van Raemdonck.

Benieuwd? Bekijk hier de video!

play video

Op de hoogte blijven van de laatste Mise en Place nieuwtjes?

Blijf op de hoogte